De macht van netwerken

 

– Maak een Killer “Elevator Pitch ” voor nieuwe business!

Een van de snelste manieren om nieuwe klanten en partners te vinden voor jouw bedrijf is om naar buiten te gaan en te starten met netwerken. Maar om netwerken lonend te maken heb je handvatten nodig wanneer het gesprek uit komt op “…. en wat doe je (voor de kost)? “

Wanneer deze vraag komt, heb je slechts een korte tijd om de boodschap over te brengen.  Hier maken velen een grote fout (om de aandacht van de andere persoon te grijpen en een positieve reactie te ontlokken).

De meest voorkomende fout vrouwen maken wanneer er gevraagd wordt “wat doe je?” is te veel praten over onszelf. Het is makkelijk te starten met een gedetailleerde uitleg van uw bedrijf, of alle interessante feiten en wetenschap met betrekking tot uw producten direct te delen. (Wanneer je iets unieks en waardevols hebt is het moeilijk je niet te laten meeslepen, het enthousiasme spat er vanaf!)

Je zegt al snel “Nou … .. Ik ben een lifestyle consulente bij …. bedrijf en we hebben al 6 jaar een lijn van unieke producten  die ontwikkeld zijn door baanbrekend wetenschap  in anti-aging … (blah blah blah) …. “

Als je net zo bent als ik, en ik heb deze fout vaak gemaakt – kunt je vrij goed voorspellen hoe anderen reageren. Ze staren wezenloos (als een hert in de koplampen van een naderende auto), ze nemen jouw  visitekaartje aan, maken een beleefd excuus en dwalen af. Zonde is dat ze vertrekken zonder echt te begrijpen wat je doet en, nog belangrijker, wat jij kan doen.

Als je echt de aandacht wilt grijpen – op een manier die zal leiden tot de verkoop van producten en
uitbreiding van jouw team – dan moet je jouw gesprek richten op andere mensen (niet jezelf); de eenvoudigste manier om dit te doen is met een goed gemaakte ‘elevator pitch.’

U hebt waarschijnlijk al eerder gehoord van de term; zo niet, een ‘elevator pitch’  is een korte, pakkende pitch  die je kan delen met een prospect tijdens een korte ontmoeting (zoals een paar verdiepingen omhoog gaan in een lift) om te communiceren wat je doet op een manier waarbij sommigen een positieve belangstelling zullen krijgen- en welke wellicht zult leidt tot een volgende stap. Of op zijn minst, het ruilen van visitekaartjes. Zo maak je meer kans een connectie te maken en meer details te kunnen vertellen in een discussie.

De beste manier om een super ‘elevator pitch “samen te stellen is het simpel houden, en de focus zoveel mogelijk op” wat belangrijk is voor de andere persoon” in tegenstelling tot praten over jezelf.  Je wilt praten over wat je doet op zo’n manier dat het gemakkelijk is voor andere mensen om de waarde ervan te zien en te herkennen hoe jouw producten of bedrijf hen kan helpen..

Categories: Uncategorized

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *